Még zöldebb az Eisberg

Hamarosan a GREEN BRANDS védjegy logóját viselhetik az Eisberg Hungary Kft kiskereskedelmi forgalomba kerülő csomagolt friss saláta- és zöldségkeverékei.  A védjegy biztosítja, hogy a minősített márka valóban környezetbarát és fenntartható, ezzel hozzájárul a környezet, a természet és az éghajlat védelméhez, valamint az értékes természeti erőforrások megőrzéséhez. Az Eisberg hosszú évek óta elkötelezett ezen értékek iránt. Ennek a törekvésnek egyik elismerése az új védjegy is.

A környezetvédelem és a fenntarthatóság kérdése világszerte egyre nagyobb kihívás elé állítja a termelőüzemeket.  A svájci székhelyű Bell Food Group részeként működő vállalat a gyártás és a szállítás során is nemzetközi sztenderdek szerint, auditált élelmiszerbiztonsági, minőségbiztosítási és környezetvédelmi szabványok mentén dolgozik, 2011 óta működtet ISO 14001:2015 szabvány szerinti környezetirányítási rendszert. Az energiafelhasználás csökkentése, az erőforrásokkal való takarékos gazdálkodás a konyhakész, csomagolt salátákat előállító Eisbergre napi szintű feladatokat ró.

A GREEN BRANDS minősítést háromlépcsős folyamat során nyerték el az Eisberg termékei. A védjegy fontos információ a vásárlók számára is, mondja Simon-Kovács Renáta, a GREEN BRANDS Hungary üzletfejlesztője. 

„Azt tapasztaljuk, hogy mára egyre nagyobb a nyitottság és az elvárás a minőségi és környezetbarát termékek, szolgáltatások iránt. A védjegy presztízse itthon is egyre növekszik, külföldön - Németországban és Ausztriában már évek óta a legelismertebb tanúsítványok között tartják számon. Nagy a “zöld zaj” a piacon, és a vásárlóknak nehéz kiigazodniuk abban, hogy a csomagoláson mely védjegy mit is jelent, mire nyújt garanciát. A GREEN BRANDS védjegy arról ad bizonyságot, hogy a termék, illetve a vállalat teljes egésze, életútja átvilágításra került a minősítés során, és azt ökológiailag fenntarthatóan termelik, szem előtt tartva a saját felelősségüket a természeti erőforrások megőrzésével kapcsolatban. Ugyanakkor nagy mértékben elkötelezettek a fenntarthatóság és a természetes egyensúly megőrzése iránt.”

A szabványokon túl

Az Eisberg üzleti döntései során fontos kritériumként kezeli a fenntarthatóság kérdését. Ennek egyik eredményeként néhány éve a gyáli üzem teljes tetőfelülete napelemeket kapott, amelyek a felhasznált elektromos energia 20-25 százalékát biztosítják. 

A gyártási technológia folyamatos optimalizálása is a prioritások között szerepel. A frissen beérkező saláták mosása az élelmiszerbiztonsági előírások miatt ivóvízzel történik, amelyet az üzem saját fúrt kútja biztosít. A vállalat hosszú ideje dolgozik olyan víztisztítási rendszer kialakításán, amely lehetővé teszi a felhasznált víz újrahasznosítását.

Ugyancsak folyamatos törekvés a csomagolóanyagok mennyiségének csökkentése. A felhasznált anyagok mindegyike, így a salátás tasak is újrahasznosítható. A salátatálak csomagolása 80 százalékban újrahasznosított és tovább újrahasznosítható műanyag felhasználásával készül. Egyelőre nem áll rendelkezésre a piacon olyan megfizethető, lebomló csomagolóanyag, amely képes biztosítani a csomagolt saláták esetében szükséges összes feltételt. A vállalat figyelemmel kíséri az új technológiákat, ennek eredményeként vékonyabbra cserélődtek a fóliatasakok, amelyek gondoskodnak a saláták frissen tartásáról. Így az elmúlt két évben 20 százalékkal sikerült csökkenteni a csomagolóanyag-felhasználást. Az év végére ugyancsak egy technológiai váltásnak köszönhetően újabb csökkenéssel számol az Eisberg, mondja Horváth Gabriella system gastronomy minőségbiztosítási vezető.

„A csomagolt zacskós termékeknél a jövő év első felében lesz egy nagyobb csökkenés a csomagoló fólia felhasználásban. Itt az új és vékonyabb hegesztési felület által körülbelül 3 centiméterrel rövidebb tasakokba tudjuk majd csomagolni a termékeket. Ezzel újabb 10 százalékos csökkentést tudunk elérni a fólia felhasználásban.”

Minden részfeladat számít

Az energiahatékonyság fontos elem a vállalat ökológiai lábnyomának alacsonyan tartásában. Így – amikor az időjárási és termelési viszonyok lehetővé teszik – az Eisberg magyar termelőktől vásárolja az alapanyagot. Az elmúlt években a globális felmelegedés ellenére sikerült 40-50 százalék körül tartani a hazai beszerzés arányát. Ebben fontos szerepet kap a jól szervezett logisztika, mondja Horváth Gabriella. 

„A túrák alapos megtervezése és az üresjáratok kiiktatása nagyon fontos. A nyersanyagszállítás csoportszinten szervezett, a salátafeldolgozó üzemekbe a legoptimálisabb útvonalat alakítják ki a termesztők, forgalmazók és a gyártó üzemek között. Így Spanyolország, Olaszország, Németország, Hollandia, Lengyelország, Ausztria, Románia, Magyarország esetében a nyersanyag szállításoknál sikerült az üresjáratokat nullára csökkenteni. A készáru kiszállításánál ez bonyolultabb, de ha a visszafelé úton a raklapokat vagy üres rekeszeket szállítanak a kamionok, ezzel lehet az üzemanyag felhasználást csökkenteni. A késztermék üzletekbe való szállítását szerződött logisztikai partnerekkel szervezzük.”

A vállalat fontos feladatként tekint a hulladékkezelésre is. A saláták tisztításakor, feldolgozásakor naponta 5-6 tonna zöldhulladék keletkezik. Ennek nagy része eddig is egy szarvasmarha telepen hasznosult takarmányként. További, innovatív felhasználásra is vannak kísérletek, amelyek eredményeként a hulladék a talajjavításban vagy zöld energia előállításában kaphat szerepet. A nem újrahasznosítható kommunális hulladék nagy része cementipari fűtőanyagként kerül felhasználásra, a PET palackok és egyéb, tiszta műanyaghulladékok szelektív gyűjtése is megoldott, ami által évente 160-170 ezer egyszer használatos műanyag pohár használatát sikerült kiváltani.

Az Eisberg az elsők között  

Az Eisberg Hungary Kft. 13 éve a lean módszertant alkalmazza folyamatai optimalizálására, a vállalat 2021-ben csatlakozott a Bell csoport lean TopX excellence programjához. Fontos a termelés folyamatainak állandó monitorozása is, a vállalat több mint 10 éve a japán Kaizen módszertan segítségével minimalizálja a veszteségeket mely az elvárt kiváló ár-érték arányú termékek biztosításának alapja.

10 országban több mint 200 auditált márka viselheti a GREEN BRANDS védjegyet. Magyarországon az élelmiszereket előállító közepes vállalatok közül az Eisberg termékei érdemelték ki elsőként a minősítést, a magyarországi üzem a cégcsoporton belül is élen jár ebben.

A vállalat ügyvezetőjének fenntarthatóság iránti elkötelezettségét mutatja, hogy Gazsi Zoltánt idén a 25 legbefolyásosabb hazai zöld személyiség közé választotta a GREEN BRANDS Academy zsűrije. Az ügyvezető azt vallja, számára a fenntarthatóság sokkal többről szól, mint a műanyag felhasználás csökkentése vagy a hulladékkezelés.

“A fenntarthatóság az embereknél kezdődik, ebben rengeteg projektje van a vállalatnak, amelyek jól mutatják, hogy a saját dolgozóinkat hogyan kezeljük,  és hogyan segítünk a társadalomnak jobbá válni a különböző jó ügyek támogatásával.”

A hosszú távú tudatosságot mutatja, hogy a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) nevű szervezet “A jövő vezetői” tehetségprogramjában évről évre sikerrel vesznek részt az Eisberg fiatal munkatársai. A képzést már tízen végezték el, ők tudásukkal és elkötelezettségükkel mutatnak jó példát a szakmai környezetüknek. 

A minősítésről szóló oklevelet Simon-Kovács Renáta, a GREEN BRANDS Hungary üzletfejlesztője adta át az Eisberg Hungary Kft képviselőinek, Horvát Gabriella system gastronomy minőségbiztosítási vezetőnek és Gazsi Zoltán ügyvezető igazgatónak.


További hírek

22

DEC.

2023-ban is számtalan jó ügyet támogatott az Eisberg

A 2023-as év mindannyiunknak sok kihívást tartogatott, ám a vállalat ezek mellett is figyelmet fordított a számára fontos ügyekre és az ezeket képviselő szervezetekre. Az egészségmegőrzés, a kiegyensúlyozott táplálkozás vagy épp a fenntarthatóság olyan témák, amelyeket a vállalat a mindennapi működése során is szem előtt tart. Ezen értékek mentén több szervezet, alapítvány, sportoló és művész részesült támogatásban, hogy folytathassa munkáját, amellyel kicsit élhetőbb hellyé teszik a világot.

Tudjon meg többet
07

DEC.

Terézanyu újra színre lép

Különleges együttműködés jött létre az Eisberg Magyarország és Rácz Zsuzsa író között. Az „Állítsátok meg Terézanyut!” című regénnyel ismertté vált szerző hosszú évek óta sokat tesz azért, hogy Magyarországon javuljon a nők társadalmi elismertsége. Ezt a célt szolgálta az írónő által 10 éve létrehozott Terézanyu majd Aranyanyu díj is. A Terézanyu pályázat több év kihagyás után most az Eisberg támogatásával indul újra, ezt Rácz Zsuzsa új regényének bemutatóján jelentették be.

Tudjon meg többet
16

NOV.

Idén is teljesítette küldetését a rózsaszín csomagolású saláta

Október világszerte a mellrák elleni küzdelem hónapja. Ennek jegyében alkotta meg három évvel ezelőtt az Eisberg Hungary Kft. a Pink mix saláta- és zöldségkeveréket, amellyel a vállalat a Mellrákinfó Egyesület munkáját támogatja. A rózsaszín csomagolású saláta minden évben októberben kerül a boltokba, hogy hírét vigye a mellrákszűrés fontosságának, hiszen a korai stádiumban felismert betegség az esetek többségében ma már gyógyítható.

Tudjon meg többet
Logo Facebook Logo Instagram Logo Youtube Logo Pinterest