Idén is segít a rózsaszín saláta

Október világszerte a mellrák elleni küzdelem hónapja, ennek jegyében született meg három évvel ezelőtt a Pink mix saláta- és zöldségkeverék, amellyel az Eisberg Hungary Kft. a Mellrákinfó Egyesület munkáját támogatja.  Az Egyesület célkitűzése, hogy minél több nő figyelmét irányítsa a szűrés fontosságára, hiszen a korai stádiumban felismert mellrák 95 százalékban gyógyítható. Az ismeretterjesztő és adománygyűjtő kampányhoz évről évre egyre többen csatlakoznak.

A Mellrákinfó Egyesületet 2015-ben Halom Bori alapította személyes érintettsége okán.  Az Egyesület célja a betegség korai felismerésére való figyelemfelhívás, a mammográfiás szűrés fontosságának hangsúlyozása, a nők testtudatosságra történő edukálása már fiatal kortól kezdve, hiszen ma már egyre többen érintettek a 20-as, 30-as korosztályból is. Fontos továbbá az érintettek támogatása, segítése a betegúton.

„A mellrákkal való szembesülés és a gyógyuláshoz vezető út emberfeletti” – mondja Halom Bori. „Ezért igyekszünk minél több fórumon a lehető legtöbb embert megszólítani. Kötelességünk vigyázni a testünkre és annak jelzéseire! Minden 45 és 65 év közötti nőnek el kell járnia két évente az ingyenes mammográfiás szűrővizsgálatra, aki pedig bármi szokatlant észlel magán, annak azonnal orvoshoz kell fordulnia” – tanácsolja az alapító.

Hazánkban évente 9500 nőt diagnosztizálnak mellrákkal. Közülük legalább kétezren belehalnak, annak ellenére, hogy a betegség 5 éves túlélési esélye korai felismerés esetén 95 százalék. Mégis kevesen, a nők alig 40-50 százaléka jár el a szűrővizsgálatokra, miközben a Skandináv országokban ez az arány eléri a 80 százalékot. Magyarországon a nők körében a mellrák a vezető halálozási ok.

Az Eisberg szívügye a segítés

Az Eisberg évek óta támogatja a Mellrákinfó Egyesület munkáját. Októberben már harmadik éve találkozhatnak a vásárlók a boltokban a rózsaszín csomagolású Pink mix saláta- és zöldségkeverékkel, amelyet kifejezetten az Egyesület céljainak támogatására alkottak meg. Az előző két év tapasztalatai alapján elmondható, hogy az egészségtudatos vevők kifejezetten szeretik és keresik a Pink mixet, amely az őszi hónapokban színesíti a konyhakész, csomagolt saláták kínálatát.

A Pink mixben szív alakúra vágott répaszeletek mutatják az vállalat elhivatottságát az ügy iránt. A keverék a répa mellett frizé salátát, jégsalátát, radicchio salátát és céklát tartalmaz. Vitamin- és ásványi anyag tartalmát tekintve is nagyon sokoldalú. Összetevői révén A-vitaminban, B- vitaminokban, C- és K-vitaminban gazdag, ezen kívül kalciumot, káliumot, magnéziumot, foszfort, vasat és nátriumot tartalmaz. A salátakeverék amellett, hogy egészséges, szemet gyönyörködtető és ízletes, nemes ügyet is szolgál. Aki a kosarába teszi, egyúttal a mellrák elleni küzdelmet is támogatja. 

Pink október

Az adománygyűjtő kampány egész október hónapban tart a boltokban, minden eladott Pink mix után az Eisberg 10 forintot adományoz a Mellrákinfó Egyesületnek. Az Egyesület a befolyt összegből ebben az évben is egy vidéki kórház onkológiai osztályát támogatja. Emellett az Eisberg csatlakozott a Tesco Go Pink kampányához, így a Tesco üzletekben értékesített Pink mix csomagok után összegyűlt összeget a Tesco által kiválasztott egészségügyi intézmény kapja.  A Pink mix hagyományosan október elejétől kapható a boltokban, de már szeptember 17-én Csopakon is megkóstolhatták az érdeklődők a Race for the Cure® sétán – amelyet a Mellrákinfó Egyesület 8. Országos Konferenciájának keretében rendeztek meg. A 38. SPAR Budapest Maratonon is találkozhatnak a résztvevők a mellrák elleni küzdelmet támogató salátakeverékkel, a rózsaszínben érkező futók egy-egy csomag Pink mixet vehetnek át az Eisberg standjánál. 

Logo Facebook Logo Instagram Logo Youtube Logo Pinterest