Kovács Berta – kiemeltügyfél-menedzser
Berta bölcsészként végzett, magyar-történelem szakon. Ám hamar kiderült számára, hogy a pedagógiai pálya helyett a számok világa sokkal közelebb áll hozzá. Kereskedelmi végzettséget is szerzett, de mint mondja, pszichológiai ismereteit is remekül tudja kamatoztatni az ügyfelekkel való tárgyalásokon. Mindig is szeretett emberekkel foglalkozni, már a pedagógiai pályában is ez vonzotta eredetileg, végül a kereskedelemben is megtalálta ezt a lehetőséget.
Berta 2022 júniusa óta erősíti az Eisberg sales-csapatát. Előtte a svájci Bell csoport másik magyarországi érdekeltségénél, a húskészítményeket előállító Zimbo Kft-nél dolgozott kereskedelmi vezető pozícióban. Ám azt a vállalatot időközben eladták, ez után került az ugyancsak a Bell Food Group-hoz tartozó Eisberghez.
Bár ismerte a salátával foglalkozó vállalat néhány vezetőjét, nem volt velük közvetlen kapcsolata. Mégis könnyen ment a beilleszkedés, mondja. A befogadó, pozitív légkörben hamar otthon érezte magát, annak ellenére, hogy egy teljesen más termékcsoportot kellett megismernie, mint amivel korábban kereskedett.
Hitelesen képviselni a márkát
„A saláta korábban számomra az a zöld leveles növény volt, amit apukám kiültetett a kertbe. Mielőtt az Eisberghez kerültem, láttam a boltokban, vásároltam is. Tudtam, hogy többféle salátakeverék létezik, de azt nem gondoltam volna, hogy a zöld leveles növényből, amit korábban ismertem, ennyire sokféle van. Ezeket a termékeket megismerni, megtanulni nem is volt olyan egyszerű, mint első látásra tűnt.”
Az ismerkedés az üzemben kezdődött, egy hónapot töltött a különböző gyártási folyamatok megtapasztalásával.
„Torzsáztam, csomagoltam, mindegyik kemény fizikai munka, még ha elsőre némelyik fázis első látásra nem is tűnik annak. Nagyon nyitottak és segítőkészek voltak a munkatársak, mindent megmutattak, mindenben segítettek. Ilyen tapasztalatok után az ember másképp néz azokra, akik az üzemben dolgoznak. Tisztelet, megbecsülés jár nekik a nap mint nap elvégzett kemény munkáért, amelynek köszönhetően folyamatosan kiváló minőségű saláta kerülhet a boltokba. Kereskedőként hitelesebb vagy, ha tudod, hogyan készül a termék, ismered a folyamatokat. Nagyon jó, hogy ezt végigjárhattam, láttam a rendeléstől kezdve a beszerzésen át a beérkezésig, feldolgozásig, csomagolásig mindent.”
Berta azt mondja, fontos számára, hogy hinni tudjon a termékben, amit elad. Kell lennie egy elköteleződésnek, különben nem tudná hitelesen képviselni a márkát. Éppen ezért képtelen lenne például alkohollal, dohánytermékkel vagy rossz minőségű áruval kereskedni.
Fontos a hozzáadott érték
Előző munkahelyén ketten foglalkoztak az értékesítéssel. A munka lényege most is hasonló, de a konyhakész saláták terén piacvezető Eisbergnél lényegesen nagyobb a pörgés, mondja. A partnerekkel való kapcsolattartás során Berta azt tapasztalta, hogy sokat számít a vállalat pozitív megítélésében az Eisberg szerteágazó támogatási tevékenysége. Gazsi Zoltán ügyvezető igazgatót számtalan szereplése miatt sokan ismerik, ami jó hatással van a termékekre is. A társadalmi szerepvállalást a partnerek is elismerik. Így a Bátor Tábor támogatására megalkotott Bátor Salit és a mellrák elleni harc jegyében született Pink Mixet is kifejezetten jól fogadták, részesei akartak lenni ezeknek a jó ügyeknek.
Berta azt mondja, kevés szabadidejét legszívesebben utazással, olvasással tölti, de nagyon szereti a múzeumokat és a színházat is. Férje agrármérnök, akinek van egy gazdasága, így egyiküktől sem áll távol a saláták világa. Amióta az Eisbergnél megtapasztalta ezek sokszínűségét, új kedvencei is lettek, mint amilyen a Verona Mix vagy a karakteres ízű rukkola.
Berta az Eisbergről:
– Azért jó az Eisbergnél dolgozni, mert ez egy nagy szervezet a korábbi munkahelyeimhez képest, és befogadó, nyitott a csapat.
– A legnagyobb kihívás most a munkámban, hogy a partnereim forgalmát megnöveljem, mert ezek a partnerek az utóbbi időben nem igazán képviseltek jelentős forgalmat az Eisberg életében. Ehhez felhasználhatom a több mint 20 éves pályafutásom alatt szerzett tapasztalataimat.
– Számomra a siker azt jelenti, ha a kitűzött értékesítési célokat elérem; új lehetőségeket, módszereket találok, amivel hozzá tudok járulni a célok eléréshez. Az is fontos számomra, hogy a teljesítményemet elismerjék, visszaigazolást kapjak.