Terézanyu újra színre lép

Különleges együttműködés jött létre az Eisberg Magyarország és Rácz Zsuzsa író között. Az „Állítsátok meg Terézanyut!” című regénnyel ismertté vált szerző hosszú évek óta sokat tesz azért, hogy Magyarországon javuljon a nők társadalmi elismertsége. Ezt a célt szolgálta az írónő által 10 éve létrehozott Terézanyu majd Aranyanyu díj is. A Terézanyu pályázat több év kihagyás után most az Eisberg támogatásával indul újra, ezt Rácz Zsuzsa új regényének bemutatóján jelentették be. 

„Kovácsné kivan” – ezzel a címmel jelent meg novemberben a vadonatúj regény, amelynek első kiadását gyakorlatilag elkapkodták az olvasók. Rácz Zsuzsa 20 éve az „Állítsátok meg Terézanyut!” című könyvével robbant be a köztudatba, amelyben egy feltörekvő szingli újságírónő életét mutatta be, könnyfakasztóan humoros stílusban.  A könyv műfajt teremtett, megmutatva, hogy a gyakran tabunak számító, nagyon is komoly női témákról így is lehet írni. Ezek után a hat évvel későbbi folytatás, az ugyancsak önironikus „Nesze neked, Terézanyu!” sikere már szinte természetes volt. A novemberben megjelent, immár férjezett Terézanyu története is értő olvasókra talált, a kisgyermekes anyák kihívásaival küzdő Kovácsnéban sokan magukra ismernek.

De hogy kerül ide a saláta?

A történet szerint a főhős a hétköznapok rohanásában valahogy rákap a csokis kekszre. Érzi, hogy ez nincs rendjén, főleg, hogy a környezete is egészen más példát mutat. Ez a szál többször megjelenik a regényben, például, amikor a várandós Kovácsnét olasz étterembe viszi ebédelni a barátnője. 

„Marianne-nak ez a hobbija, szabadidejében gasztroblogger, istenien főz meg süt. De a specialitása a saláta- komponálás, minden szál zöldről csukott szemmel is megállapítja, mint egy botanikus, tapintásra, szaglásra: madár, ruccola, bébispenót, jég? Egyedi, tonnás kiszerelésben veszem az Eisbergtől, mert tisztára szorongok, ha nincs otthon zöld, ezért nevelek még az ablakban is batáviát. - magyarázta egyszer, mikor felugrottam hozzá és rácsodálkoztam a ládákra. 

Órákig képes díszítgetni egy maga alkotta salátát. Ide egy pötty balzsamecet, tökmagolaj, oda egy szál élére vasalt rukkola, gránátalma vörösen izzó magja. Én meg öt perc alatt puszilom be az egészet.”

A fejezetből kiderül, hogy Kovácsné hamar felismeri a konyhakész saláta nyújtotta előnyöket.  

„Salátát rendelek. Mert Marianne tanított meg rá, hogy a fura zöldek többsége ehető. 

Mondd- szólok - melyik szálastakarmány passzol az arancinihez? 

Szép arca felragyog, úgy örül a kérdésemnek. Majd megkérem őt, hogy tanítsa meg a saláta- rutint a gyermeknek is, ha eljön az ideje.

Én egyébként már feltaláltam Kovácsné salátáját, mondom Marianne-nak. Valóban a világ legegyszerűbb receptje: öt perc sem, 4 lépésben. 1. Kezet mosok (!) 2. Feltépem a zacskót. 3. Jobb kézzel belemarkolok a levelekbe, a répa- és cékla -csíkokba. 4. Hamm, bekapom.  Ja, és 5! Rágok, mint egy anyanyúl.”

A személyes történetek ereje

Az Eisberggel való együttműködés több, mint egy könyv szponzorálása, mondja az írónő, aki támogatót keresett szívügye, a Terézanyu díj újraindításához is.  

„A nők önbecsülése és társadalmi megbecsülése Magyarországon nagyon siralmas, már az első könyvben és azóta is folyton erről beszélek, és erről szólt a Terézanyu pályázat meg az Aranyanyu pályázat is. Hogy kapjanak hangot azok a nők, akik a rájuk nehezedő teher ellenére is elképesztő teljesítményt nyújtanak az élet számtalan területén.  És ne csak hangot kapjanak, hanem elismerést is, a megbecsülés pedig látható, érezhető legyen, be tudjuk építeni az identitásunkba azt, hogy nőnek lenni jó.”

Mint mondja, a vállalatok szeretik hangsúlyozni, mennyire fontos számukra a női munkaerő és úgy általában a nők helyzete. Több céget is megkeresett a támogatás ügyében, az  Eisbergnél szerencsére nyitott fülekre talált. Azt mondja, Gazsi Zoltán, a vállalat ügyvezetője visszaadta a hitét abban, hogy valóban fontos az ügy, amiért küzd. 

„Régóta nagy tisztelője vagyok. Egy igazi filantróp, akiből Magyarországon nagyon kevés van. Azt látom, hogy a Eisberg sok olyan kezdeményezést támogat, ahol tényleg számítanak a humánus értékek, és ez nagyon ritka adottsága a cégeknek.”

Az Eisberg támogatása révén több év kihagyás után januártól újra lehet pályázni a Terézanyu díjra. Ezt a könyvbemutatón jelentette be a szerző és az Eisberg marketing vezetője. 

„Hiszünk abban, hogy saját életünkön más példáit olvasva is változtathatunk, ezért tartottuk fontosnak, hogy hozzájáruljunk a Terézanyu pályázat újraélesztéséhez.

A pályázat egyik témájának címe: Most én jövök! Hogyan gondoskodunk magunkról? Mit teszünk azért, hogy egészségesek maradjunk, hogy élvezni tudjuk az életünket? Mi a szerepe a közösségnek abban, hogy tudatosan éljünk, tudatosan változtassunk, és ne várjuk meg, míg az élet kényszerít rá bennünket? – mi az Eisberggel ehhez a témához tudunk a leginkább kapcsolódni a sok-sok, általunk támogatott közösségen és az ő személyes történetükön keresztül, mert hiszünk abban, hogy az erő a közösségekben az összefogásban van – fogalmazott a bejelentéskor Gál Judit, az Eisberg marketing vezetője.”

A pályázat másik témája a női közösségek, barátságok életbevágó, megtartó szerepe: kinek, hogyan segített egy közösség, egy barátság? Különös tekintettel arra, hogy a pályázat 10 éves története során több ezer nő került egymással kapcsolatba, barátságok, együttműködések születtek.

Mindkét témában egyes szám első személyben megírt történetekkel lehet pályázni, a részletek a www.terezanyu.hu oldalon lesznek elérhetők.






További hírek

10

JÚL.

Egészséges nyári táplálkozás: növényi zsírokkal a bikiniforma megőrzéséért

Az igazi forró nyár beköszöntével sokan törekednek egészségesebben táplálkozni, de a tévhitek ellenére nem szükséges teljesen mellőzni a zsírokat étrendünkből. A telített zsírok visszafogott fogyasztása ugyan jogos, de emellett előnyös a növényi zsírforrások, például olajos magvak, növényi olajok, valamint a halak beiktatása az étrendbe, mivel ezek telítetlen zsírsavakat tartalmaznak.

Tudjon meg többet
08

JÚL.

Harmadával több saláta fogyott a Salátázás Hónapján

A Salátázás Hónapja alatt 32%-kal nőtt az eladott Eisberg salátátakeverékek száma a tavalyi év azonos időszakához képest. Az Eisberg idén harmadszor indította el egészséges táplálkozásra ösztönző Salátázás Hónapja kampányát, mely a magyar háztartásokat célozta meg azzal az üzenettel, hogy a kész, mosott saláták, amellett, hogy finomak és egészségesek, praktikus megoldásként színesíthetik a napi étkezést. 

Tudjon meg többet
28

JÚN.

Vezetőváltás az Eisberg Hungary élén

Gazsi Zoltánt - aki több mint másfél évtizedig vezette az Eisberg Hungary Kft.-t - a korábbi beszerzési és operatív igazgató, Pál Gyula váltja az ügyvezető igazgatói pozícióban. Gazsi Zoltán cégvezetőként támogatja munkáját, elsősorban a vállalati kapcsolatok és a Magyarországon évtizedek alatt megerősített Eisberg márka további építése, valamint a szlovák és cseh piacokon történő brandépítés terén.

Tudjon meg többet
Logo Facebook Logo Instagram Logo Youtube Logo Pinterest